Saturday, March 8, 2008

تخااااااااااااااااريف


بسم الله الرحمن الرحيم

انه فى يوم 5/2/2008 عملت عملية اللوز

بجد دى مكانتش عملية لوز بس ده انا استفدت منها كتير اوى علشان كده قررت انى اكتب ::
تخاريف

**لما دخلت اودة العمليات اخدت حقنة المخدر وسرحت بعدها فى عالم تانى خالص 

شفت حاجات مكنتش شايفاها وانا صاحية ... مكنتش شايفاها وانا يقظة ... أتارى المخدر ده مش بيخدر العقل ..لا .. ده بيصحيه ,بيقومه من الغفلة اللى هو كان فيها ...بيشيل ستارة او غمامة كانت مخبية وراها كتير اوى ...وبسبب الغمامة دى انا اتالمت اوى اوى .

***هقولكم بقى انا شفت ايه مكنتش شايفاه قبل كده 

*********نبدأ بسم الله الرحمن الرحيم 
أول ماجه على بالى ..

أنا كنت عمالة ليه بقول يارب قبل ماادخل العملية ؟؟
قبل مااخد حقنة المخدر اخر كلمة قلتها هى يارب ..

بس انا كنت بعيدة شوية عن ربنا قبل العملية بفترة دلوقتى جاية تقولى يارب
بدات اتخيل لو انا مت بعد العملية معنديش حاجة اقف بها ادام مالك الملوك ..يوم لاينفع مال ولا بنون .. مش لاقية كمان عُذر لربنا عشان اقوله له أو حِجة أرمى عليها أخطائى ..
انا عملت ايه فى دنيتى دى اقول انى نفعت بها نفسى او غيرى؟
لا ده انا لو مت دلوقتى هضيع بجد ..لطفك بيا يارب 

فكان لازم اول حاجة انويها بعد ماأقوم من العملية باذن الله انى أكون على أتم استعداد لأى لحظة ممكن ياتى هادم اللذات .. هعمل اللى يخلينى مهيئة انى اقف بين ايدين رب العباد
باذن الله حاجات كتير فيا اوى لازم تتغير ..هتموت فى العملية دى الأنسانة اللى اعرفها اللى كانت انا

ولازم تتولد بعدها فتاة جديدة هدفها الأول والأخير ان يرضى عنها رب العالمين 
الهدف الأول هو حُب الله وحب رسوله وملائكته ..
<<اللهم ارزقنى حُبك وحُب من يُحبك وحُب رسولك وملائكتك وحُب عمل يُقربنى الى حُبك ..اللهم آمين >>>


.........................................................................

بدأت أفوق من المخدر قايمة كانى كنت نايمة ولسة هتقوم من النوم بس دماغى تقيلة اوى اوىعاوزة اقوم مش قادرة 

تقريبا كنت فى نص وعى بس برضه تحت تاثير المخدر 

 وتراقصت أمامى صورة حد أعرفهم ايه ده دول والدى ووالدتى 
يااااااااااااه ايه الخوف والقلق اللى هم فيه ده؟ بجد ايه ده...

***ماما أهى ماسكة فيا وعمالة تقرأ قرآن .. بتدعي ربنا انه يخفف دى عمالة تعيط معايا علشان انا كنت بعيط انى مش قادرة أستحمل الألم ..
بتتحايل عليا آكل 

ياااه ياماما دى بتعاملنى كانى رجعت طفلة صُغيرة تانى ..بتقولى كُلى وهجيبلك حاجة حلوة ...ماسكة علبة الآيس كريم وعاوزانى اخلصها وبتخوفنى انى اخلصها قبل ماالدكتور يجى علشان ميزعقليش لو انا مخلصتش علبة الايس كريم

نفسها أنطق ..وأسمعها صوتى .. بتقولى قومى بقى وحشنى نِِِقارك و خناقاتك ..أصلى أنا زى ما دايما ماما تقولى انتى ضُرتى :d
متحلاش العيشة بيننا الا لو كنا دايما مختنلفين ....عُمرنا مااتفقنا على حاجة أبدا 

ياحبيبتى ياماما بقى انتى اللى كنت متخانقة معاكى قبل العملية بأقل من أسبوع بقى بتعملى ده كله معايا؟؟؟....

لا ياحبيبتى متزعليش منى ...مش هخليكى تنامى زعلانة منى تانى ...هعملك اللى انتى عاوزاه ياحبيبتى 

لما أفوق باذن الله هتلاقى بنوتة جديدة اتولدت لكى ...ادعيلي يا أمى ..

***ايه ده ده بابا واقف اهو جنب ماما رايح جتى يجيب لى آيس كريم وأدوية ...عمال يدعى لى 
بيقولى ايه ياحبيبتى قومى ياللا ...

دكتورتى عسولتى عاملة ايه قومى بقى ...انطقى بقى ياموزة :d (بابتى بيدلعنى ب موزة علشان محدش يستغرب )

ربنا يخليك ليا ياحاج ويشفيك يارب ... ده انت أجمل أب .. تعبت علشانى كتير اوى ... أينعم ساعات بختلف معاك فى حاجات لكن مش بقدر أزعلك برضه .. فوق أكتافك حِمل كبير ... ربنا يعينك يارب ويبارك لنا فيك ويبارك لك فينا يارب
...........

لسة فيه تاني 

يُتبع<<<<<

No comments: